רה"מ בנט: "זו ממשלת הצלה לאומית, נמשיך להילחם על קיומה"

    איתי גדסי 2 Comment on רה"מ בנט: "זו ממשלת הצלה לאומית, נמשיך להילחם על קיומה"

    בנט בישיבת הממשלה: "את הממשלה הזאת אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך להילחם, למען הציבור הישראלי. הממשלה שלנו עשתה בשנה אחת מה שלא עשו ממשלות בעשר שנים"

    צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתפרקות הקואליציה: "אנחנו מציינים היום שנה לכינון ממשלת ההצלה הלאומית. נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה, שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה, הנשענת על קואליציה מהקשות שידעה הכנסת".

    "ממשלה זו הוציאה את המדינה משיתוק לצמיחה, מחולשה להרתעה, מכאוס לנורמליות. את הממשלה הזאת אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך להילחם, למען הציבור הישראלי. הממשלה שלנו עשתה בשנה אחת מה שלא עשו ממשלות בעשר שנים", הוסיף בנט.

    "חברים, ירשנו קריסה כלכלית והבאנו לצמיחה של 8.1% – הגבוהה בעולם המתקדם. ירשנו אבטלה המונית, החזרנו את המוני המובטלים לפרנסה ולתעסוקת שיא.

    "ירשנו דרום בוער מרקטות חמאס ומבלוני תבערה, אנחנו כולנו – הענקנו לילדי שדרות והדרום את השנה השקטה ביותר שהיתה להם כל החיים. ירשנו העברת מזוודות דולרים לחמאס, הפסקנו מיד נוהג בזוי זה. ירשנו הזנחה פושעת מול אלימות בחברה הערבית, הורדנו את מקרי הרצח והירי ב-40%. הצלנו חיי אדם.

    "ירשנו התקפלות מתובהלת במצעד הדגלים בשנה שעברה. השנה, אישרנו השנה את המצעד מבלי למצמץ – כי זו ריבונות ישראל. בכך, הרמנו מחדש את רוח העם וכן, את ההרתעה. ירשנו גירעון ענק שאיים על עתיד ילדינו, הורדנו אותו לאפס.

    "ירשנו שוקת שבורה וייאוש מול איראן, והבאנו לשינוי היסטורי במאבק מולה. ירשנו שיתוק מוחלט בשירות הציבורי, והבאנו כולנו לפריחת הפעולות למען האזרח. שנה לממשלת ההצלה אפשר להכריז: ביחד הצלחנו.

    "אני מודה שזו לא הממשלה שרובנו דמיינו מראש. אבל דווקא מול אלטרנטיבה של המשך התנצחות וכאוס – גילינו שלעבודה המשותפת יש כח. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות, לפעמים אפילו מנוגדות, מסוגלים לעבוד יחד למען המדינה. את כל ההישגים שמניתי הבאנו כולנו ביחד.

    "בראש ובראשונה אני מבקש להודות לחברי ושותפי שר החוץ יאיר לפיד, ממנו אפשר ללמוד שיעור במידות. לכל ראשי המפלגות: שר המשפטים גדעון סער, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וליושב ראש רע"ם, ח"כ מנסור עבאס. עברנו מתרבות ה"אני" לתרבות ה"אנחנו".

    "אני יודע שיש שלועגים לכך שאנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה למרות כל המהמורות ולמרות המכות הלא קטנות שספגנו. אבל להילחם למען המדינה שלך זה לא נלעג, זה נשגב. ובכלל, אני מעדיף שחלקנו יהיה עם הלוחמים ולא עם הלועגים.

    "אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו. אנחנו לא מוותרים על האפשרות של שיתוף פעולה בין אנשים עם דעות שונות, שאוהבים את המדינה באותה מידה. אנחנו לא מתייאשים ולא נשברים. פשוט לא נשברים. אין לנו את הלוקסוס להישבר, כי אין לנו ארץ אחרת. אני מאחל לכולם מזל טוב – לשנה לממשלה", סיים בנט.

    שר החוץ ורה"מ החליפי, יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה, ואנחנו נלחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. אין דבר יותר קל מלהרוס, אין דבר יותר קשה מלבנות. כדי להקים את הממשלה הזו לקחנו אחריות. מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון".

    יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מירב מיכאלי אמרה: "אופטימיות היא עמדה פוליטית. אני מאמינה כי בעבודה משותפת והרבה רצון טוב ממשלת ישראל תמשיך להוביל את השינוי שהיא עושה במדינת ישראל למרות הקשיים שבדרך.
    מפלגת העבודה מחוייבת באופן מוחלט להמשך קיום הקואליציה החשובה הזאת. מכאן אני קוראת ליתר חברי וחברות הקואליציה – אל תתפתו לשקרים וההזיות, אל תחזירו את הכוח לנתניהו והחיילים שלו".

    שר המשפטים, גדעון סער הבהיר בדברים שאמר לכלי התקשורת טרם ישיבת הממשלה: "אין משא ומתן עם הליכוד, לא היה. תורידו את העניין הזה מהפרק. אני פותח חדשות בבוקר ושומע את הספינים כל יום מחדש, אין מו"מ ולא היה, אין לי כוונות לחזור לליכוד. אני שומע משועשע את חילופי הדברים בין חברי הליכוד מי יאפשר לי לחזור ומי לא יאפשר לי לחזור. אני אומר להם – תהנו אחד מחברתו של השני, אנחנו בתקווה חדשה ונוביל גם בהמשך את תקווה חדשה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      השנאה לדת ולנתניהו והרצון להדבק לכסא לא יפילו את הממשלה הזו כולם מבינים שם שאם יפלו רובם יעלמו מהמפה הפוליטית או מכסאות הקואליציה כנראה לעד!

    2. 1

      בנט לך לאבדון יחד עם ממשלתך ההזויה, אתה מרחף חי ברקעים אחרים, אתה כנראה נמצא בהזיות בצורה מתמדת רד מהרחפן ואז תתחרפן.